Korzystałeś/-aś kiedykolwiek z okularów jednorazowych? Czy wiesz, że instrukcje, dołączane do tego typu rozwiązań optycznych, są niezwykle restrykcyjne, i że takie „uniwersalne” okulary można użytkować maksymalnie przez 1 godzinę?! Okulary jednorazowe to rozwiązanie awaryjne, dopuszczalne jedynie w szczególnych sytuacjach.

Kampania Czas Na Wzrok od przeszło trzech lat realizuje działania edukacyjne w zakresie dbania o wzrok – najważniejszego zmysłu w nowej rzeczywistości, a także prawidłowej korekcji okularowej, którą zagwarantować może wyłącznie wizyta w salonie optycznym.

14 mln – tyle sztuk „uniwersalnych” okularów, zarówno przeciwsłonecznych, jak i korekcyjnych bezbarwnych, trafia każdego roku na polski rynek. Chociaż Polacy deklarują, że zdają sobie sprawę z zagrożeń wynikających z użytkowania tego typu rozwiązań, mimo wszystko decydują się na ich zakup, często bez uprzedniego badania wzroku.

 

#PoOkularyDoOptyka

 

Okulary „uniwersalne” są rozwiązaniem awaryjnym, w dodatku niedopasowanym indywidualnie, a to, w przypadku korekcji okularowej, jest absolutnie kluczowe. Ludzie tzw. „gotowce” użytkują w większości przypadków nieprawidłowo, szkodząc tym samym swoim oczom. Co więcej, w ubiegłym roku aż 70 proc. ankietowanych Polaków1nie zbadało swojego wzroku u specjalisty. Jednocześnie, niemal tyle samo osób przyznało, że za sprawą większej ilości czasu spędzonego w 2020 roku przed ekranem, ich wzrok uległ pogorszeniu.

Pandemia COVID-19 nasiliła najprawdopodobniej to zjawisko i w tej sytuacji szybszym (niestety niekoniecznie lepszym) sposobem mogło okazać się kupno drogeryjnych lub aptecznych „jednorazówek”. Tymczasem, w trosce o wzrok nasz i naszych Bliskich, warto pamiętać o tym, że nic nie zastąpi wizyty w salonie optycznym i kompleksowej usługi badania ostrości wzroku przez okulistę lub optometrystę oraz profesjonalnego doboru okularów przez optyka.

1Źródło danych: Raport „Czas Na Wzrok 2021” – badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, zwłaszcza w okresie pandemii, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2021, na reprezentatywnej grupie Polaków n=800 w wieku 18+.

 

Dlaczego okulary jednorazowe mogą drogo kosztować Twój wzrok?

 

Sięgając po jednorazowe okulary wydaje nam się, że dobrze widzimy. Dlaczego nie warto ich kupować?

  • ×wykonane są z tanich i nietrwałych materiałów: cynku, niklu czy akrylu;
  • ×w przypadku różnej wady wzroku oka prawego i lewego, moce soczewek nie są prawidłowo dopasowane;
  • ×brak możliwości korekcji w przypadku krótkowzroczności czy astygmatyzmu,
  • ×okulary jednorazowe nie są indywidualnie dostosowane do rozstawu źrenic (PD), określającego prawidłowe widzenie;
  • ×brak możliwości dopasowania do indywidualnych parametrów użytkownika może prowadzić do trwałego pogorszenia wzroku
  • ×z okularów jednorazowych nie można korzystać w trakcie prowadzenia pojazdu.

 

Przynieś jednorazowe okulary = zadbaj o swój wzrok i całą planetę

 

Zagrożenia płynące z użytkowania jednorazowych okularów mają zgubny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także na środowisko. Konsumenci, którzy korzystają z tzw. „gotowców”, kupują je znacznie częściej niż ci, którzy okulary wykonują w profesjonalnych salonach optycznych. Konsekwencją tego jest pogłębianie problemu zaśmiecania środowiska niepotrzebnymi już okularami. Gromadzone, a następnie wyrzucane do kosza nieużywane już okulary – zarówno „jednorazowe” korekcyjne, jak i stare, zniszczone okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne, trafiają na wysypiska śmieci, coraz bardziej zanieczyszczając naszą planetę.

Zbierzemy od Was nieużywane okulary i zrobimy z nich pożytek!

Przynieś do salonu optycznego nieużywane, zniszczone lub jednorazowe okulary i skorzystaj ze specjalnej oferty u Twojego Optyka

 

Do każdego salonu optycznego, oznakowanego logiem tegorocznej kampanii Czas Na Wzrok, przynieś stare, nieużywane, zniszczone, a najlepiej – jednorazowe okulary, aby w zamian otrzymać specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej i dopasowanej indywidualnie przez specjalistę pary okularów wraz z badaniem ostrości wzroku w cenie okularów (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku).

Organizator i pomysłodawca kampanii Czas Na Wzrok – Grupa Essilor – przekaże wszystkie zebrane, niepotrzebne okulary do bezpiecznej utylizacji, odzyskując z nich energię, która zasili nasze domy.

Listę rekomendowanych salonów optycznych, biorących udział w tegorocznej kampanii, znajdziesz w naszym lokalizatorze → https://czasnawzrok.pl/lokalizator/.

Pomóż swoim oczom i swojej planecie i weź aktywny udział w naszej akcji!