Bezpieczna wizyta w salonie optycznym w czasach pandemii
Trwająca pandemia koronawirusa i wzrost liczby zachorowań na COVID-19 powodują, że lęk o własne zdrowie przybiera na sile. Ludzie, w obawie przed zakażeniem, rezygnują z wielu aktywności oraz odwołują lub przekładają terminy zaplanowanych konsultacji u specjalistów, kontroli lekarskich czy profilaktycznych badań. Sytuacja dotyczy także wizyt w salonach optycznych. Dlatego optycy z całej Polski przyłączyli się do akcji „Mój Bezpieczny Salon Optyczny”, w ramach której każdy klient ma możliwość skorzystania z e-konsultacji lub bezpiecznej wizyty, także „jeden na jeden” w salonie optycznym.
W akcji uczestniczą salony, w których optycy zapewniają bezpieczną i sterylną wizytę, przeprowadzaną zgodnie z procedurami przygotowanymi na podstawie zaleceń Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej i Ministerstwa Zdrowia. Podczas spotkania „jeden na jeden” w salonie przebywa tylko klient oraz optyk. Na ten czas zdezynfekowany salon jest zamknięty dla innych osób.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo klientów i usprawnić cały proces, wprowadzono dodatkowe rozwiązanie w postaci e-konsultacji, dającej możliwość przeprowadzenia pierwszej rozmowy ze specjalistą za pośrednictwem telefonu, aplikacji Messenger lub WhatsApp. Podczas rozmowy specjalista gromadzi wstępny wywiad, ocenia kondycję wzroku i ustala potrzeby pacjenta. Dzięki temu rozwiązaniu czas docelowej wizyty w salonie jest skrócony do minimum.
Aby umówić się na e-konsultację oraz na wizytę w salonie, wystarczy wejść na stronę www.czasnawzrok.pl, na której dostępny jest lokalizator salonów optycznych. Za jego pośrednictwem wybieramy placówkę, a następnie wypełniamy prosty formularz kontaktowy.
Jak przygotowany jest salon optyczny?
Wszystkie bezpieczne salony optyczne przestrzegają odpowiednich procedur i środków ochronnych. Po każdej wizycie salon jest wietrzony, a powierzchnie, aparaty, narzędzia i przedmioty, z którymi klient miał kontakt, odpowiednio dezynfekowane. Pracownik salonu ma na twarzy maseczkę, rękawiczki ochronne, a dodatkowo, każdego dnia, przechodzi kontrolę temperatury, by wykluczyć możliwość jakiejkolwiek infekcji. Wszystkie czynności odbywają się z zachowaniem odpowiedniego dystansu, pod warunkiem, że badanie nie wymaga jego skrócenia.
Jakie zasady obowiązują klienta?
W salonach optycznych obowiązują nas obostrzenia, którym podlegamy we wszystkich innych miejscach publicznych np. sklepach, przychodniach oraz innych salonach usługowych. Wybierasz się na wizytę do salonu? Pamiętaj o kilku ważnych zasadach:
• Brak infekcji – do salonu nie zostaną wpuszczone osoby z objawami przeziębienia lub grypy (katar, gorączka). Przy wejściu pracownik salonu zmierzy temperaturę bezdotykowym termometrem oraz przeprowadzi wywiad dotyczący naszego samopoczucia i ewentualnego kontaktu z osobą z grupy ryzyka (objętą kwarantanną domową, hospitalizowanym z powodu koronawirusa etc.).
• Obowiązkowa maseczka – powinna bezwzględnie zakrywać usta i nos.
• Dezynfekcja rąk – przy wejściu do salonu umieszczony jest dozownik z płynem dezynfekującym. O zdezynfekowanie dłoni zostaniemy poproszeni przed, w trakcie i po zakończeniu wizyty.
• Zasada „jeden na jeden” – w salonie przyjmuje nas jeden pracownik. My z kolei powinniśmy się zjawić bez osoby towarzyszącej. Wyjątkiem jest dziecko, które na wizytę przychodzi ze swoim rodzicem lub opiekunem.